Maatregelen van de overheid voor jouw energierekening.

Iedereen met een kleinverbruikaansluiting voor elektriciteit ontvangt in november en december € 190 als tegemoetkoming. Het maakt niet uit of je een vast of variabel contract hebt. De regeling geldt voor actieve elektriciteitsaansluitingen met verblijfsfunctie. Dus bijvoorbeeld niet voor garages, aanlegsteigers of volkstuinhuisjes.

Wanneer en hoe.

Voor het einde van november en december ontvang je een separate factuur. Beide keren wordt het bedrag automatisch op je rekening geboekt. Je hoeft hiervoor niets te doen. De tegemoetkoming wordt dus niet verrekend met je voorschotfactuur. Is je termijnbedrag lager dan € 190 per maand? Ook dan ontvang je dit automatisch op je rekening. Je kunt de tegemoetkoming niet weigeren. Wat wel kan is deze doneren aan goed doel. Dat is aan jou.

Nieuwe klant.

Heb je per 1 november energie van ons dan ontvang je de tegemoetkoming voor zowel november als december. Klant per 1 december? Dan ontvang je wel de tegemoetkoming voor december, maar niet voor november. Die heb je immers al ontvangen van je vorige leverancier.

Het prijsplafond 2023.

Vanaf 1 januari 2023 geldt het prijsplafond voor energie. Voor iedereen met een kleinverbruikaansluiting wordt een maximale prijs ingesteld voor gas en stroom. Dat betekent dat je een basistarief betaalt voor gas van maximaal € 1,45 per m3 tot een verbruik van tot maximaal 1200 m3 per jaar. Voor elektriciteit betaal je maximaal € 0,40 per kWh tot een verbruik van maximaal 2900 kWh per jaar. Verbruik je meer? Dan betaal je daarvoor het tarief zoals opgenomen in je contract. Bovenstaande informatie over het prijsplafond is nog niet definitief. Zodra er meer duidelijkheid is ontvang je informatie van ons.

Energiebelasting en btw 2023.

De tijdelijk lagere energiebelasting en btw worden vervangen door het prijsplafond. Daarom gaat per 1 januari 2023 de energiebelasting weer omhoog en het btw-tarief terug van 9% naar 21%.

MijnGulf.

Veel energiezaken kun je zelf regelen via MijnGulf. Zoals het inzien van je verbruik, klantnummer, contract of het aanpassen van je voorschotbedrag. Vermijd verrassingen en doe regelmatig een ‘realitycheck’ via MijnGulf om te zien of alles nog past bij je verbruik.

Klantenservice.

Je zult begrijpen dat het op onze klantenservice erg druk is, daarom zijn onze wachttijden veel langer dan je van ons gewend bent. Heb je nog vragen? Stuur een mail naar klantenservice@gulfgasandpower.nl. Daarnaast zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 16:00 uur.